MANFAAT GLA COMPLEX





ANTARA MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX :

Akut sindrom masalah pernafasan: Akut sindrom masalah pernafasan berlaku apabila kerosakan paru-paru disebabkan oleh kecederaan kepada pundi udara kecil dan kapilari paru-paru. Borage boleh meningkatkan fungsi jantung dan paru-paru dan mengurangkan radang paru-paru di akut sindrom masalah pernafasan. 

Periodontitis / gingivitis: Bukti awal menunjukkan bahawa borage mempunyai kesan anti-radang yang boleh menjadikannya lebih bermanfaat dalam merawat periodontitis (penyakit gusi).

Rheumatoid arthritis: Bukti awal menunjukkan bahawa asid gamma linolenik (GLA) telah diketahui kesan anti-radang yang boleh menjadikannya lebih bermanfaat dalam merawat artritis reumatoid.

Mabuk alkohol yang disebabkan: Minyak Borage boleh membantu merawat atau mencegah Keletihan akibat alkohol.

Asma: Awal bukti menunjukkan bahawa asid gamma linolenik (GLA) mungkin mempunyai beberapa aktiviti immunosuppressant yang boleh membantu mengurangkan gejala asma.

Dermatitis atopik: dermatitis atopik adalah gangguan kulit yang bercirikan gatal-gatal, bersisik, penebalan kulit dan biasanya terletak di muka, siku, lutut, dan lengan. Bukti minyak borage dalam rawatan dermatitis atopik adalah bercampur-campur.

Cystic fibrosis: fibrosis Cystic adalah gangguan genetik yang memberi kesan kepada lapisan mukus daripada paru-paru yang membawa kepada masalah pernafasan dan masalah lain. Bukti awal menunjukkan bahawa minyak borage mungkin mempunyai beberapa faedah pada pesakit cystic fibrosis.

Hiperlipidemia: Hiperlipidemia bermakna terdapat tahap yang berlebihan lemak di dalam darah. Lemak ini boleh menjadi trigliserida atau kolesterol. Hiperlipidemia sering dikaitkan dengan peningkatan risiko penyakit jantung dan strok. Asid gamma linolenik boleh mengurangkan tahap trigliserida plasma dan meningkatkan kepekatan HDL-kolesterol.

Perkembangan bayi / penjagaan neonatal (bayi pramatang): bayi mungkin perlu Preterm penting suplemen asid lemak. Asid gamma linolenik suplemen boleh meningkatkan perkembangan kognitif, berat badan, dan keuntungan panjang, terutamanya dalam kanak-kanak lelaki.

Kekurangan zat makanan (radang sindrom kompleks): Pada masa ini, terdapat bukti yang ada tidak mencukupi menilai keberkesanan borage dalam rawatan kekurangan zat makanan.

Dermatitis seborrheic (bayi): dermatitis seborrheic adalah sejenis ruam kulit radang. Pada masa ini, terdapat bukti yang mencukupi untuk menyokong borage dalam rawatan dermatitis seborrheic.
Gred: C

Tekanan / Stress : Minyak Borage boleh mengurangkan perubahan jantung kepada tekanan akut.



Comments

Popular posts from this blog

CoQHEALTH PLUS