V I V I X


Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru dalam pemakanan polifenol. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.








Apa pula Polifenol?

Polifenol adalah kumpulan bahan kimia yang ditemui pada tumbuhan. Ia mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan yang semulajadi.  



Bagaimana penuaan berlaku?
  
Penuaan selular berlaku dalam 4 mekanisma utama:

1. Kerosakan DNA
Setiap hari, sel tubuh kita diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, dan menghasilkan 'typo' (kerosakan sel) yang mengganggu fungsi dan longeviti sel itu.

2. Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi umur pada tahap selular. Pendek kata, sel kita lebih cepat tua daripada usia sebenar.

3. Pengeluaran Tenaga Sel Semakin Menurun
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang diperlukan. Apabila tahap efektifmitochondria menurun, fungsi sel turun menurun.

4. Penimbunan Protein AGE
Penimbunan protein AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakan tahap selular dan justeru mengganggu keutuhan dan longeviti sel.

Keadaan ini menyebabkan sel kita mengalami penuaan!






TESTIMONI











Comments

Popular posts from this blog

CoQHEALTH PLUS